Vi gjennomfører en serie med webinarer om «Temperaturen på Kundeserviceprisen 2023». Webinarene er live og den 4. episoden ble sendt torsdag 2. februar 2023.
«Hvordan tar du meg med inn i din verden?»
Dette var tittelen på webinaret. Denne gangen handlet det om prestasjonsområdet «Kundebehandleren». Dette er, kort fortalt, alt mellom velkomst og avslutning. Med andre ord er det store potensial å hente ut og mange muligheter for suksess og annet.
I webinaret, som du kan se lenger nede, viser vi eksempler på resultater så langt i Kundeserviceprisen 2023.
«Ikke svar»
I de siste webinarene har vi sett litt på andelen “ikke svar” i undersøkelsen. På bildet under ser du andelen “ikke svar” så langt og i parentes ser du andelen i desember.
Chat og Messenger har besvart en større andel henvendelser, mens telefon holder seg omtrent som tidligere. E-post og kontaktskjema, derimot, har større utfordringer. Hele 70% ubesvart innen 3 virkedager er altfor dårlig.
![Temperaturen på Kundeserviceprisen 2023 ep. 4 "Ikke svar" pr. januar 2023](https://kundeserviceprisen.no/wp-content/uploads/ikke-svar-januar-2023-300x139.png?x81536)
Hvem styrer dialogen med kunden?
Det kan se ut som det altfor ofte er kunden som styrer, selv om kundebehandleren er den profesjonelle parten i dialogen…
![Temperaturen på Kundeserviceprisen 2023 ep. 4 Blir kundene stilt spørsmål og styrer kundebehandleren dialogen?](https://kundeserviceprisen.no/wp-content/uploads/sporsmal-og-styring-januar-2023-600x340.png?x81536)
Opplevelsene med chatbotter
Alle forstår at det er en chatbot de chatter med i undersøkelsen. Bare 61% syns chatbotten er enkel og grei å benytte og kun 68% opplever at chatbotten kan hjelpe dem! Hva gjør dette med kundens opplevelse av dere?
![Temperaturen på Kundeserviceprisen 2023 ep. 4 chatbot januar 2023](https://kundeserviceprisen.no/wp-content/uploads/chatbot-januar-2023-600x231.png?x81536)
NBK23 – Norges Beste Kundeopplevelse
Nytt i år er at vi også gjennomfører en undersøkelse av eksisterende kunders opplevelse. Norstat spør et representativt utvalg av Norges befolkning hvordan de opplever det å være kunde hos dere. Alle deltakerne i Kundeserviceprisen 2023 er automatisk med i NBK23. Dette betyr at vi undersøker både nye og eksisterende kunders opplevelser i 2023. I webinaret får du høre mer om dette.