Skip to content
Webinar 4

Temperaturen på Kundeserviceprisen 2023 ep. 4

Vi gjennomfører en serie med webinarer om «Temperaturen på Kundeserviceprisen 2023». Webinarene er live og den 4. episoden ble sendt torsdag 2. februar 2023.

«Hvordan tar du meg med inn i din verden?»

Dette var tittelen på webinaret. Denne gangen handlet det om prestasjonsområdet «Kundebehandleren». Dette er, kort fortalt, alt mellom velkomst og avslutning. Med andre ord er det store potensial å hente ut og mange muligheter for suksess og annet.

I webinaret, som du kan se lenger nede, viser vi eksempler på resultater så langt i Kundeserviceprisen 2023.

«Ikke svar»

I de siste webinarene har vi sett litt på andelen “ikke svar” i undersøkelsen. På bildet under ser du andelen “ikke svar” så langt og i parentes ser du andelen i desember.

Chat og Messenger har besvart en større andel henvendelser, mens telefon holder seg omtrent som tidligere. E-post og kontaktskjema, derimot, har større utfordringer. Hele 70% ubesvart innen 3 virkedager er altfor dårlig.

"Ikke svar" pr. januar 2023

Hvem styrer dialogen med kunden?

Det kan se ut som det altfor ofte er kunden som styrer, selv om kundebehandleren er den profesjonelle parten i dialogen…

Blir kundene stilt spørsmål og styrer kundebehandleren dialogen?

Opplevelsene med chatbotter

Alle forstår at det er en chatbot de chatter med i undersøkelsen. Bare 61% syns chatbotten er enkel og grei å benytte og kun 68% opplever at chatbotten kan hjelpe dem! Hva gjør dette med kundens opplevelse av dere?

chatbot januar 2023

NBK23 – Norges Beste Kundeopplevelse

Nytt i år er at vi også gjennomfører en undersøkelse av eksisterende kunders opplevelse. Norstat spør et representativt utvalg av Norges befolkning hvordan de opplever det å være kunde hos dere. Alle deltakerne i Kundeserviceprisen 2023 er automatisk med i NBK23. Dette betyr at vi undersøker både nye og eksisterende kunders opplevelser i 2023. I webinaret får du høre mer om dette.

Temperaturen på Kundeserviceprisen 2023 – episode 4

Meld deg på kåring og konferanse 27. april

Kjøp billett!
Meld deg på kåringen!