Det var noen endringer i Kundeserviceprisen 2022, fra gjennomføringen i 2021. I KSP23 – Kundeserviceprisen fortsetter endringene. Vi har endret antallet klasser så det i 2023 er 19 klasser, ned fra 24 i 2022. Endringene skyldes tilpasninger av klassene for å fremtidssikre dem mer. Dessuten har vi fjernet noen av klassene og flyttet deltakere derfra til andre eller nye klasser. Antallet deltakende kundesentre er 196 i 2023, opp fra 192 i 2022.
Vi monitorerer en rekke deltakere og de nye klassene meget nøye, for å sikre at undersøkelsen blir så lik for alle som mulig. I år igjen, blir konkurransen hard og seiersrusen etterpå heftig!
Deltakerne og klassene er de samme i både KSP – Kundeserviceprisen og NBK – Norges Beste Kundeopplevelse.
Alarm
Avis
Bank
Boligmegling (ny)
Bredbånd
Energi
Ferie & fritid (ny)
Forsikring
Helse (ny)
Innfordring
Mat & drikke på nett
Medlemsorganisasjon
Mobil
Mobilitet (ny)
Netthandel
Offentlig
Persontransport
Transport & logistikk
Underholdning (ny)