Skip to content

Klasser og bransjer i KSP23 og NBK23

19 klasser

Det var noen endringer i Kundeserviceprisen 2022, fra gjennomføringen i 2021. I KSP23 – Kundeserviceprisen fortsetter endringene. Vi har endret antallet klasser så det i 2023 er 19 klasser, ned fra 24 i 2022. Endringene skyldes tilpasninger av klassene for å fremtidssikre dem mer. Dessuten har vi fjernet noen av klassene og flyttet deltakere derfra til andre eller nye klasser. Antallet deltakende kundesentre er 196 i 2023, opp fra 192 i 2022.

Vi monitorerer en rekke deltakere og de nye klassene meget nøye, for å sikre at undersøkelsen blir så lik for alle som mulig. I år igjen, blir konkurransen hard og seiersrusen etterpå heftig!

Deltakerne og klassene er de samme i både KSP – Kundeserviceprisen og NBK – Norges Beste Kundeopplevelse.

Klassene i 2023

  • Alarm

  • Avis

  • Bank

  • Boligmegling (ny)

  • Bredbånd

  • Energi

  • Ferie & fritid (ny)

  • Forsikring

  • Helse (ny)

  • Innfordring

  • Mat & drikke på nett

  • Medlemsorganisasjon

  • Mobil

  • Mobilitet (ny)

  • Netthandel

  • Offentlig

  • Persontransport

  • Transport & logistikk

  • Underholdning (ny)