Skip to content
KSP24 starter 15. januar!

KSP24 – Kundeserviceprisen er i gang!

15. januar 2024 starter undersøkelsen KSP24 – Kundeserviceprisen. Frem til 12. april kontaktes alle deltakerne 30 ganger av SeeYou sine observatører. Disse opptrer som nye, potensielle kunder og vil være interessert i å bli kunde, få informasjon eller forstå hvilke muligheter de har hos deltakerne.

40 prestasjoner måles

Etter hver henvendelse besvarer observatørene inntil 40 spørsmål om kundeopplevelsen. På den måten får SeeYou innsikt om en lang rekke detaljer i kundeopplevelsen observatøren akkurat har fått. Dessuten skriver de 3 kommentarer om 3 av prestasjonsområdene i dialogen. Deltakerne kontaktes mellom kl. 09 og kl. 15 om de ikke har avvikende åpningstider..

Kontaktmåter i KSP24

4 kontaktmåter

Deltakerne kontaktes på telefon, e-post, chat og Messenger. En observatør kontakter hver deltaker en gang og kun på en kontaktmåte. For telefon, chat og Messenger gjøres det et nytt forsøk en annen dag om vi ikke får svar på første forsøk.

Alle kontaktmåtene har fastsatte ventetider, som gjelder alle deltakerne. Fordelingen mellom de forskjellige kontaktmåtene bestemmes av fastsatte og felles fordelingsnøkler. Les om ventetidene her.

Endringer i KSP24

I KSP24 – Kundeserviceprisen er det en del endringer fra tidligere år. Den viktigste er at deltakerne i KSP24 selv må melde seg på undersøkelsen. I tillegg er antallet henvendelser økt med 20%, til 30 henvendelser til hver deltaker.

Spørsmålsbatteriet observatørene fyller ut etter henvendelsene er det samme som i KSP23. Du kan se hele spørsmålsbatteriet her.

KSP24 - Kundeserviceprisen

Mange vinnere

I KSP24 kårer vi også mange vinnere:

  • Årets kundesenter – Best i test
    • Dette er totalvinneren i 2024 av de påmeldte
  • Best på telefon
    • Den beste deltakeren på telefon i 2024
  • Best på e-post
    • Den beste deltakeren på e-post i 2024
  • Best på chat
    • Den beste deltakeren på chat i 2024
  • Best på Messenger
    • Den beste deltakeren på Messenger i 2024

I tillegg til disse kategoriene har vi i år også lagt til mer generelle “klasser” etter ønske fra flere deltakere:

  • Best på Abonnement
    • Dette er deltakeren med best resultat av de som jobber med abonnement
  • Best på Tjenester
    • Dette er deltakeren med best resultat av de som jobber med tjenester
  • Best på Produkter
    • Dette er deltakeren med best resultat av de som jobber med produkter

Tidligere har vi hatt en lang rekke klasser. Basert på de påmeldt deltakerne har vi i 2024 etablert 4 klasser:

  • Best i Bank
    • Dette er deltakeren med best resultat av bankene
  • Best i Bredbånd
    • Dette er deltakeren med best resultat av bredbåndsleverandørene
  • Best i Netthandel
    • Dette er deltakeren med best resultat av netthandelsaktørene
  • Best i Energi
    • Dette er deltakeren med best resultat av strømselskapene
  • Best i Forsikring
    • Dette er deltakeren med best resultat av forsikringsselskapene

Vinnerne kåres 14/5-2024 på Sentralen

Klikk her for program og påmelding!