Chess og Get TV vant Kundeserviceprisen 2018 med score 89,1%.
Aldri har flere kundesentre blitt målt, aldri har interessen vært større og aldri har kundeservice vært mer i fokus enn på festmiddagen på Confex sine Call Center-dagene på Radisson Hotell Plaza onsdag 25. april.
153 kundesentre ble målt i årets undersøkelse, en økning på hele 21 kundesentre fra 2017. Alle kundesentrene ønsker å vite hvordan kundene opplever å møte sitt selskap, sine ansatte og samtidig kunne benchmarke seg mot de viktigste konkurrentene. Det ble med stor stemning utdelt priser til alle vinnerne i de 18 klassene.
«Det er 2 etablerte selskaper med lang erfaring som vant årets «Best i test» Kundeserviceprisen. Vi vet de har jobbet målrettet og trent godt for å nå dit de er i dag. Samtidig har det skjedd en endring de siste årene der kontaktformen til et kundesenter ikke lenger bare er via telefon, men også via Chat og kontaktskjema/e-mail. Vi har i år målt alle selskapene på de kontaktmåtene man har etablert, og vi ser at kundene ønsker andre kontaktformer enn bare telefon. Derfor er årets undersøkelse spesiell da den gir god innsikt i hvordan kundesenteret og de ansatte leverer på flere plattformer. Vi gratulerer årets vinnere», sier daglig leder i SeeYou, Reidar Skorpen.
Last ned presentasjonen fra prisutdelingen her.
Vår rådgiver, Erik Skjerve, holdt et foredrag på Call Center-dagene om «Kundeserviceprisen Best i test – bli med bak kulissene» som ble godt mottatt av publikum. Foredraget tok blant annet for seg hvordan SeeYou kommer frem til resultatene, hvilke forventninger kundene har når de kontakter et kundesenter og hvilke grep ledere kan ta for å sikre at kundene har gode møter med sitt selskap.
Resultatoversikt – KSP2018
(Trykk på bildet/tabellen under for større versjon)