Kundeserviceprisen er dobbelt så stor!
I KSP23 – Kundeserviceprisen undersøkes kundeopplevelsen nye, potensielle kunder får i møtet med selskapene.
I 2023 undersøker vi også eksisterende kunders opplevelse av de samme selskapene i vår nye undersøkelse:
NBK – Norges Beste Kundeopplevelse
Kundeserviceprisen består i 2023 av 19 klasser med til sammen 196 deltakende selskaper. I 2023 utvides Kundeserviceprisen til å også undersøke eksisterende kunders opplevelse.
I samarbeid med Norstat spør vi et representativt utvalg av norske forbrukere om deres opplevelse som kunde i selskapene.
Kundeserviceprisen er den eneste undersøkelsen som både undersøker nye og eksisterende kunders opplevelse.
Vi vil få inn minimum 20.000 kundeopplevelser i 2023 og dette tydeliggjør at Kundeserviceprisen er Norges største og viktigste undersøkelse av kundeopplevelse!
Nye og eksisterende kunder har ikke de samme forventninger, ønsker og behov. Derfor skiller vi de 2 undersøkelsene.
I 2023 er dette navnene:
NBK23 – Norges Beste Kundeopplevelse gjennomfører vi i samarbeid med Norstat. De spør et representativt utvalg av den norske befolkningen om deres opplevelser som eksisterende kunde hos selskapene i Kundeserviceprisen.
Datainnsamling i NBK i regi av Norstat
Deltakerne i NBK23 – Norges Beste Kundeopplevelse er de samme som deltar i KSP23 – Kundeserviceprisen. Dette betyr at deltakerne har mulighet til å få innsikt i både nye og eksisterende kunders opplevelse med dem. Vi mener dette vil gi en mer komplett innsikt og at det vil gi nye muligheter til utvikling og kvalitetssikring.
Inndelingen av klasser vil også være lik. Og det kåres klassevinnere i alle klassene, i begge undersøkelsene. Totalvinneren i hver undersøkelse kåres som:
I tillegg vil vi kåre “Norges Beste Kundesenter“. Dette er det selskapet som er “best i test” sammenlagt i de 2 undersøkelsene.
I NBK – Norges Beste Kundeopplevelse undersøker vi eksisterende kunders opplevelse med selskapene. Dette betyr at vi, i samarbeid med Norstat, spør et representativt utvalg mennesker i Norge om hvordan de har opplevd det å være kunde.
Her er noe av det vi undersøker i NBK23 – Norges Beste Kundeopplevelse: