Undersøkelsen Kundeserviceprisen – «Best i test» pågår i perioden fra november til april hvert år. Dette gjør at de 25 henvendelsene spres utover mest mulig, for å sikre at ikke spesielle og uforutsette hendelser påvirker resultatet. Dette gjør også at det enkelte kundesenter vil kunne jobbe med utvikling av egne prestasjoner og oppleve en positiv utvikling i resultatene gjennom perioden. Etter en presentasjon av resultatene kan kundesentrene jobbe med innsikten og resultatene.
Resultatene presenteres i april/mai hvert år
Alle resultatene i Kundeserviceprisen har vært hemmelige frem til festmiddagen, og premieutdelingen, under Call Center Dagene i Oslo hver vår. Under middagen presenteres funn fra undersøkelsen og utviklingen fra tidligere undersøkelser. I tillegg presenteres og feires vinnerne av alle klassene i løpet av kvelden. Og til sist avsløres hvilket kundesenter som i et helt år kan kalle seg «Norges beste kundesenter – Best i test». Til stående applaus og tilrop og med konfetti i håret, mottar ledere og medarbeidere hos vinneren av «Norges beste kundesenter – Best i test» diplom og hyllest på scenen, foran flere hundre gjester fra kundesentre over landet. Resultatene publiseres deretter blant annet på SeeYou sin hjemmeside. Alle klassevinnerne og totalvinneren får dessuten mulighet til å benytte Kundeserviceprisens logo i sin markedsføring.
I 2020 ble kåring og feiring annerledes på grunn av situasjonen med korona-viruset i Norge. Også i 2021 satte pandemien sitt preg på kåringen. I 2022 arrangerte vi en egen kåring på Røverstaden i Oslo, for Kundeserviceprisen 2022!