Skip to content

Customer Experience – CX

Customer Experience – CX benytter 5 standard spørsmål som er internasjonalt anerkjente innenfor kundeopplevelse og kundeservice. Customer Experience påvirker ikke Totalresultatet for besvarelsen.

I dette prestasjonsområdet er det disse spørsmålene som besvares (2021-):

  • Alt i alt, hvor enkelt var det å få den hjelpen du ønsket?
  • Scores fra 1 til 7, hvor 7 er best
  • Hvor fornøyd er du med denne kundeopplevelsen?
  • Scores fra 1 til 5, hvor 5 er best
  • Etter kontakten med kundesenteret/butikken er jeg i stand til å oppnå mer med selskapets produkt/tjeneste?
  • Scores fra 1 til 7, hvor 1 er helt uenig og 7 er veldig enig
  • Etter kontakten med kundesenteret/butikken er min tillit til min beslutning om å kjøpe produktet/tjenesten høyere?
  • Scores fra 1 til 7, hvor 1 er mye lavere og 7 er mye høyere
  • På en skala fra 0 til 10, hvor sannsynlig er det at du vil anbefale dette selskapet til venner eller familie?
  • Scores fra 0 til 10, hvor 10 er best
  • Resultatet går fra -100 til 100 og utregnes slik:
    antall promotører (9+10) – antall negative (0-6)
    antall svar * 100