2 undersøkelser – 196 deltakere, del1.
Norges største undersøkelse av kundeopplevelse ble arrangert for 17. gang i 2023. 19 klasser med til sammen 196 deltakere. Og de samme deltakerne er med i undersøkelsene av nye, potensielle og eksisterende kunder.
Tema: kompetanse
Hva med å starte 2023 med ny kunnskap, nye verktøy og ny innsikt? Som leder av et kundesenter står du midt i endring hver dag.
Gjennom Kundeserviceprisen.no tilbyr SeeYou AS åpne kurs. Plan for våren 2023 er nå lagt, for kundebehandlere og ledere i kundesentre.
De siste 4 månedene har 192 kundesentre blitt kontaktet totalt 4.800 ganger. Hva sitter vi igjen med? Hva ser vi i resultatene? Torsdag 7. april gjennomførte vi et webinar i samarbeid med Omnicus. I det ser vi litt nærmere på tallene fra Kundeserviceprisen 2022.
Jobber dere med kontinuerlig utvikling av medarbeidere og ledere?
Ønsker du deg inspirasjon og tips til å få enda bedre resultater?
Forskjellige kontaktmåter. Det er mange måter en kunde kan kontakte et selskap på. Noen få sender nok fortsatt brev, men de fleste benytter telefon, e-post og muligheter til å chatte.
Variasjon i et kundesenter er uunngåelig og helt naturlig. Kundebehandlerne er ulike mennesker og kundene er ulike mennesker. Når ulike mennesker møtes vil det være variasjon i opplevelsen den enkelte får. Tenk bare på forskjellene mellom karakterene i TV-serien «Rådebank» og i TV-serien «Exit»… Det er ekstrem stor forskjell mellom disse og selvfølgelig forstår alle at kommunikasjonen må være forskjellig. Vi forstår, men gjør vi…?
I Kundeserviceprisen måler vi effekten av kontakten. Noen er raske, noen er gode til å gi tilbud og andre leverer jevnt.
Vi ønsker deg og dine kundebehandlere en riktig god jul!
De beste og de andre. Variasjon defineres som forskjellene i resultat for henvendelser til en deltaker i Kundeserviceprisen, eller forskjellen i kundeopplevelsen.