Vinnerne i Kundeserviceprisen 2021 ble kåret 29. april kl. 17:00. Kåringen var digital, selvfølgelig, og lenken du trenger for å se kåringen igjen finner du under her. På denne siden finner du også resultatene fra undersøkelsen og du kan se hvem som ble kåret til Årets kundesenter 2021.
Årets kundesenter 2021 – «Best i test» er Totalresultat: 95,2 Kundebehandleren: 96,4 Årets prestasjon 2021 En av nyhetene i Kundeserviceprisen 2021 var spesialprisen «Årets prestasjon». Prisen gikk til et selskap som virkelig har stått i stormen i forbindelse med korona-pandemien og har opplevd en enorm økning i antallet «kunder». Dette har gitt en del ventetid og med tanke på situasjonen de fleste brukerne er i, er det derfor viktig at kundebehandlerne, eller veilederne som de kalles, er dyktige i kommunikasjonen med brukerne. Med en score for prestasjonsområdet Kundebehandleren på meget gode 91,8 er det tydelig at det NAV kaller «empatisk kommunikasjon» er levende hos dem.
Kundebehandleren: 91,8 Du kan se kåringen igjen her
Produsert av Løkka Lyd .
Resultatene i Kundeserviceprisen 2021
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Gjensidige Forsikring 85,5 86,5 Frende Forsikring 76,8 80,6 Sparebank 1 Forsikring 74,8 79,7 IF 73,3 80,0 Tryg 71,6 77,1 Storebrand 63,3 80,1 Codan 63,3 78,7
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Sognenett 95,2 96,4 ice Bredbånd 82,9 92,0 Eidsiva Bredbånd 78,8 86,3 Enivest 76,3 85,2 NextGenTel 75,4 77,1 HomeNet 72,5 75,1 OneCall Bredbånd 71,5 75,9 Telenor Bredbånd 70,6 75,1 Talkmore Bredbånd 66,9 81,1 Telia Bredbånd (GET) 58,6 88,1
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Eplehuset 77,3 86,9 Soundgarden 74,8 73,5 Power 72,6 77,1 Hi-Fi Klubben 64,4 82,2 ELON 60,5 63,4 Elkjøp 36,1 64,2
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Godtlevert 86,9 86,4 Dyrekassen 81,0 83,4 Kolonial.no (Oda) 73,4 81,1 Morgenlevering.no 73,1 77,0 Meny.no 69,8 67,9 Vinmonopolet 61,5 85,8 Nespresso 53,6 79,3 VetZoo 39,0 63,6
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Falck 81,1 82,6 Trumf 74,8 71,5 NAF 74,3 78,0 KNA 66,7 77,6 Obos 65,4 76,3 DNT 57,2 63,6 Coop Medlem 41,7 78,1
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Tussa 92,4 92,7 NTE 79,4 78,1 Smart Energi 77,4 78,4 Lyse Energi 76,0 78,7 Kraftriket 73,2 74,5 Ishavskraft 72,8 72,7 Gudbrandsdal Energi 69,7 68,6 Eidsiva Energi 65,8 76,0 Hafslund 61,4 73,6 Fjordkraft 61,3 82,6 Trøndelag kraft 61,1 85,1 NorgesEnergi 59,7 78,6 LOS 59,0 89,1 Fortum 46,9 70,2
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Jernia 86,3 84,3 Vitamail 82,6 86,8 Boots 77,1 80,1 Mester Grønn 71,0 79,3 Japan Photo 69,2 68,4 Elektroimportøren 68,6 69,8 Farmasiet.no 67,8 77,9 Blivakker.no 65,2 60,5 Apotek1 61,8 77,4 Maxbo 58,8 81,6 Komplett.no 58,5 75,5 Zalando 57,4 56,8 IKEA 29,6 47,4 Bohus 24,9 65,4 NetOnNet 24,3 52,1
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Scandic Hotels 82,3 88,8 Nordic Choice Hotels 73,2 75,5 Thon Hotels 68,9 67,2 Radisson Blu 64,4 70,1 Best Western 43,1 60,1
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren HBO Nordic 80,8 81,9 Viaplay 75,9 77,4 TV2 Sumo 71,3 86,7 Dplay/Discovery+ 55,4 54,6
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Sector Alarm 86,2 92,0 Homely 79,2 79,2 Verisure 58,8 58,8 Avarn 51,0 86,0
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren DHL Express 86,8 84,1 Helthjem.no 73,7 79,3 Bring 67,5 68,6 PostNord 66,5 73,2 Jetpak 62,3 62,6 FedEx 53,7 77,7 Posten 53,4 73,9
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Lendo 85,2 88,1 Norsk Tipping 80,6 89,6 Wilhelmsen Chemicals 79,5 81,7 Birger N. Haug 75,1 86,0 HELP Forsikring 66,1 75,6 McDonalds 61,4 68,6 Codex advokat 49,1 68,8
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Hertz 86,7 90,7 Sixt 77,7 81,1 Europcar 64,7 67,4 HYRE 59,8 54,9 Avis 53,0 67,2 Budget 49,0 61,6
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Polaris media 80,2 85,3 Dagens Næringsliv 79,2 80,6 Schibsted Kundesenter 66,0 71,3 Amedia Kundesenter 64,0 72,3 Finansavisen 45,1 50,4
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Patentstyret 90,0 91,0 Tolletaten 76,0 85,7 Arbeidstilsynet 71,5 85,4 Fjellinjen/Fremtind Service 70,8 74,7 NAV 67,7 91,8 Statens Pensjonskasse 65,0 79,4 Brønnøysundregistrene 61,0 80,1 Skatteetaten 52,3 74,7 Statens Vegvesen 39,5 72,2 Lånekassen 23,7 88,0 Forbrukerrådet 21,6 92,2
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Viasat (Allente) 82,7 82,0 RiksTV 75,5 77,0 Telia TV (GET) 66,4 85,1 Canal Digital Satellitt (Allente) 58,4 83,3 Telenor T-We 52,4 56,3
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Lindorff 87,7 88,1 Svea 85,7 88,2 Modhi Collect 78,1 86,3 Gothia 73,0 73,3 Lowell 67,7 82,9 Equity Finans 59,5 66,0 Convene 51,1 61,0
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Kolumbus 89,5 89,0 SJ/Nord 80,3 80,0 AtB 77,7 78,2 Go-Ahead 76,6 78,4 Skyss 76,5 82,7 Nor-Way Bussexpress 76,1 78,8 VY 73,5 81,2 EnTur 71,6 70,6 Brakar 69,0 71,8 Ruter 66,8 76,3
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren ice 88,7 89,9 OneCall 78,1 81,6 Telenor 77,8 79,6 Talkmore 76,6 83,7 MyCall 73,8 85,5 Chili Mobil 62,7 79,2 Fjordkraft Mobil 62,4 83,3 Telia 61,0 77,9
Deltaker Totalresultat Kundebehandleren Sparebanken Møre 85,8 90,5 Storebrand Bank 71,5 80,3 Fana Sparebank 68,1 67,6 Sbanken 64,2 72,5 OBOS-banken 63,7 72,3 BN Bank 62,8 72,3 Nordea 62,3 66,2 Sparebanken Vest 57,0 72,7 DNB Bank 54,7 69,4 Danske Bank 40,9 81,3
Hold musen over karusellen for å stoppe den.
Klassevinnerne i Kundeserviceprisen 2021 Klasse/ Bransje Deltaker Total-resultat Kunde-behandleren Bredbånd Sognenett 95,2 96,4 Energi Tussa 92,4 92,7 Offentlig Patentstyret 90,0 91,0 Persontransport Kolumbus 89,5 89,0 Mobil ice 88,7 89,9 Innfordring Lindorff 87,7 88,1 Mat og drikke på nett Godtlevert 86,9 86,4 Transport og logistikk DHL Express 86,8 84,1 Bilutleie Hertz 86,7 90,7 Netthandel Jernia 86,3 84,3 Alarm Sector Alarm 86,2 92,0 Bank Sparebanken Møre 85,8 90,5 Forsikring Gjensidige Forsikring 85,5 86,5 Åpen klasse Lendo 85,2 88,1 TV-distribusjon Viasat (Allente) 82,7 82,0 Hotell Scandic Hotels 82,3 88,8 Medlems-organisasjoner Falck 81,1 82,6 Streaming HBO Nordic 80,8 81,9 Avis Polaris media 80,2 85,3 Elektronikk Eplehuset 77,3 86,9
Best på kontaktmåte «Best på…» Deltaker Score for kontakt-måten Kunde-behandleren på kontakt-måten Best på Telefon Sognenett 96,8 97,3 Best på e-post Tussa 98,7 98,3 Best på chat Tussa 94,5 94,4 Best på Messenger Sognenett 95,3 98,3
Podkast om Kundeserviceprisen 2021 Har du lyst til å høre mer om bakgrunnen for Kundeserviceprisen? I denne podkasten får du høre mer om det som skjer før, under og etter gjennomføringen av Kundeserviceprisen 2021.
VIDEO
Rapporten fra Kundeserviceprisen 2021 Noe av det viktigste med å delta i Kundeserviceprisen er å få innsikt. Innsikt om hva dere presterer godt på og hva dere kan bli enda bedre til. Vi har utviklet rapporten fra Kundeserviceprisen videre, så den i 2021 inneholder enda mer innsikt, enda flere detaljer og enda større muligheter for dere til å utvikle dere videre!
Les om innholdet i rapporten fra Kundeserviceprisen 2021 her .
Husk å følge Kundeserviceprisen på Facebook og LinkedIn også!
Kontakt oss gjerne for en uforpliktende snakk om kundeopplevelse.